Horeca-visie TU Delft krijgt vorm

Van kantines naar diverse horeca concepten verspreid over de campus. Dat is waar TU Delft op dit moment hard aan werkt. De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar én veelbelovend, aldus Wim van der Meer: “Zowel de nieuwe espressobar in de Library als de Foodmarket in de Fellowship hebben de echte horeca sfeer en beleving, waardoor het aantrekkelijk is om langer op de campus te verblijven.”

Op 22 augustus is de Foodmarket in de Fellowship geopend. Soep & Ballen, La Casa Kitchen en De Satébar bieden hier een divers aanbod in Hollandse, Mediterrane en Oosterse sferen. Met deze ondernemingen is de Fellowship klaar voor de grote toestroom die verwacht wordt nu het nieuwe academisch jaar geopend is.

Nieuw geopende horeca in de Fellowship

Nieuw geopende horeca in de Fellowship

Van kantine naar horeca

De horeca-visie van TU Delft heeft als doel de transformatie van de traditionele kantine naar moderne horeca. De voordelen hiervan zijn:
• meer variatie in het aanbod;
• gezonder assortiment;
• betere kwaliteit;
• mogelijkheden voor verschillende budgetten;
• gezellige, kleinschalige ontmoetingsplekken:
• altijd meerdere horecagelegenheden op loopafstand.
Kortom, het nieuwe concept heeft voor elk wat wils!

Werk in uitvoering

De eerste stappen op weg naar het nieuwe horeca concept zijn gezet, maar er staat nog veel meer op stapel. Zo komen er een grand café, Coffee & Bikes, espressobars, sportcafé met restaurant en supermarkt. Elke faculteit krijgt haar eigen F&B Corner, vergelijkbaar met daghoreca in de stad. Ook blijft er ruimte voor mobiele concepten, zoals bijvoorbeeld de welbekende food trucks.

Selectieprocessen najaar

Dit najaar starten de selectieprocessen voor ondernemers op de nog vorm te geven locaties. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Sense FM of direct bij TU Delft. Nadere informatie vindt u op de website van TU Delft.